שירות שליחויות לעסקים

מנהלים חנות מקוונת? אין ספק שהיום מדובר במקור פרנסה מצוין והחנויות האינטרנטיות הן בהחלט בחירה מועדפת על צרכנים בכל רחבי העולם וגם כאן בישראל. יחד עם זאת, מי שמנהל חנות מקוונת, צריך להיות מוכן לפעמים לכך שישנם אתגרים ניהוליים מורכבים יותר ושונים מהאתגרים של כל עסק אחר. כך למשל חייבים תפעול טכני שוטף של האתר ורענון שלו על בסיס קבוע, חשוב להכיר ספקים טובים למוצרים ואין ברירה אלא להשקיע באופן משמעותי בנושא הקידום הדיגיטלי של האתר. לצד כל אלה, יש עניין נוסף שהוא חשוב מאין כמוהו והוא הבחירה של הנכונה של שירות המשלוחים, שכן מדובר בחלק הקריטי ביותר אולי בתהליך המכירה. אם החשיבות של העניין ברורה לכם ואתם רוצים להתייעל בתחום הזה, הנה מדריך מקוצר אך מקיף שיעזור לכם לבחור שירות שליחויות.

זמינות

קודם כל, כשאנחנו מדברים על שליחויות לעסקים, חשוב לגעת בנושא הזמינות שלהם. כל מי שמנהל חנות מקוונת יודע שלפעמים דברים מתנהלים בצורה רגועה ואפשר לתכנן קדימה כל תהליך מכירה ושילוח, אבל לפעמים זה ממש לא ככה וזה לא בשליטה שלנו בכלל. יש מקרים בהם לקוחות ירצו משלוח מהיר מעכשיו לעכשיו, מקרים בהם הגיע משלוח לא נכון וחייבים לפצות את הלקוח בהקדם ומצבים בהם צריך לקבוע זמן שילוח ספציפי ומדויק. מומלץ לבחור בחברת משלוחים עם זמינות גבוהה שגם מאפשרת את המשחק הזה.

פריסה

עוד דבר שחשוב לבדוק הוא לאן חברת המשלוחים בכלל מגיעה. האם היא עובדת בצפון ודרום הארץ או מספקת שירותים רק במרכז? האם משלוחים לאזורים מרוחקים כמו לערבה או מעבר לקו הירוק יעלו יותר? האם משלוחים לאזורים שונים דורשים תפעול אחר או שבכל מקרה מדובר באותו התהליך?

הבחירה שלכם צריכה לקחת בחשבון את אופי העבודה שלכם. אם מזמינים מכם משלוחים מכך הארץ, חשוב לעבוד עם חברה המאפשרת פריסה רחבה. אם אתם עובדים בעיקר בנקודה אחת ולפעמים צריכים שילוח למקום חריג, אפשר לעבוד באופן חד פעמים עם חברה אחרת, בתנאי שהחברה הראשונה שבחרתם בה גובה תשלום נמוך יותר.

אופי המשלוח

המוצרים שאתם שולחים ללקוחות זה גם משהו שחשוב לקחת בחשבון כשאתם בוחרים חברת משלוחים. אם יש לכם מוצרים שאינם שבירים ולא דורשים תחזוקה מיוחדת, זה בהחלט מפשט את העניינים, אבל ככל שהמוצרים שלכם עדינים יותר, אתם חייבים לבחור חברה מקצועית עם עובדים שיודעים לתת לכל חבילה את היחס הראוי לה. מי שעוד צריך לשים לב לדברים הללו בפרט הם מי שרוצה לשלוח מוצרים גדולים כמו רהיטים כבדים ומי ששולח סחורה שצריכה שינוע בקירור, כמו משווקים של מזון מסוגים שונים.

התנהלות מול הלקוחות שלכם

שוב מאד להכיר את העובדים ואת האופי של החברה ולבדוק שאדם שמגיע לספק מוצר ללקוחות שלכם הוא אדם נעים, שירותי ובעל יחסי אנוש טובים. שליח גס רוח יכול לגמרי לפגוע בשם הטוב שלכם, כי מבחינת הלקוחות שלכם לא מדובר בשירות חיצוני, אלא בחלק מהותי מהרכישה של מוצרים דרככם.

שירות לקוחות

לבסוף, ככל שהמשלוחים זה חלק גדול יותר מההתנהלות של העסק שלכם, כך אתם חייבים לוודא שיש לכם גב ותמיכה מלאה מול חברת המשלוחים. ברגעי האמת חשוב שיהיה לכם מענה טלפוני מקצועי וכן קו ישיר לנהגים, כך שתוכלו לדעת תמיד שהכל מתנהל כשורה.

הקפידו על הדברים הבאים ובחרו את חברת המשלוחים שלכם בנחת וסבלנות וזה משהו שבהחלט יעזור למוניטין של העסק שלכם. בהצלחה!