סין נחשבת למעצמה כלל עולמית אשר מושכת אליה אלפי אזרחים זרים מכל רחבי העולם, לא מעט בזכות העובדה כי במדינת הענק הזו פועלות כמה מחברות ההייטק המובילות והחזקות ביותר בעולם. למעשה, בעבור ישראלים אשר עוסקים בתחום ההייטק, מדובר בהזדמנות מעולה ליצור לא להתקדם מבחינה מקצועית אלא גם ליצור שפע של הזדמנויות בשוק חזק, מתפתח ובעל השפעה כלל עולמית. מה חשוב לדעת לגבי רילוקיישן לסין? אנחנו כאן עם הפרטים.

רילוקיישן לסין – כל מה שצריך לדעת

אם עד לפני מספר שנים היעדים המובילים לרילוקיישן בעבור העוסקים בתחום ההייטק התמקד בעיקר בשוק האירופי או האמריקאי, כיום ניתן להבחין בשינוי שמגיע לידי ביטוי בישראלים אשר מגלים התעניינות למעבר לתחום ההייטק הסיני, בייחוד על רקע חוסר היציבות בשוק הישראלי כמו גם שפע אפשרויות הקידום כמו גם שכר שהשוק הסיני מציע. השוק הסיני הוא מגוון מאוד מבחינת המשרות המתמקדות בתחום ההייטק והם כוללים בין היתר מפתחי תוכנה, אנליסטים, מהנדסי איכות ועוד. יחד עם זאת, בשביל לבצע את המעבר ולעבוד באופן חוקי נדרש לקחת בחשבון חלק חשוב בבירוקרטיה אשר כולל הנפקה של ויזת עבודה, בהליך דומה למדינות במזרח כמו למשל הודו. בשביל לעבוד בענף תצטרכו להנפיק ויזה מסוג Z. שימו לב כי בשביל לקבל את הוויזה הזו אתם צריכים לאתר קודם כל מעסיק שיהי המוכן להעסיק אתכם באופן חוקי, כמו גם לצרף לבקשה אותה מעבירים לשגרירות סין כאן בישראל מסמכים הכוללים בין היתר טופס מטעם החברה שמעסיקה אתכם עם פירוט אודות תנאי העסקה, ניסיון תעסוקתי לצד אישור בגין קבלת תואר אקדמאי ממוסד להשכלה גבוהה.

שימו לב כי את הוויזה ניתן לקבל לתקופה של עד לשנה, ולאחר מכן להאריך אותה. על כן, ליווי מקצועי המתבצע על ידי חברה המתמחה בתחום הוא חיוני לטובת קבלת החלטות נכונות שיאפשרו לכם לא רק לקדם את עצמכם אל עבר קריירה מרתקת בשוק הסיני, אלא גם אפשרויות רבות מבחינת חיי תרבות, קולינריה ועוד בעבור מי שבוחר לעבור ולהתגורר במדינה.

 

 

יעד אטרקטיבי במיוחד לעוסקים בתחום ההייטק

השוק הסיני הוא אחד מהשווקים החזקים ביותר בעולם, כאשר רבים נוטים כבר לומר כי מדובר בשוק הגדול והמשמעותי ביותר בעולם, בייחוד לאור היקף השקעות אדיר של חברות בסין בשוק ההייטק הישראלי. כאשר לוקחים בחשבון את תנאי המחייה המצוינים לצד משכורות נאות שיכולות להיות גם כפולות כאן בישראל, מדובר בהזדמנות מופלאה בעבור גברים ונשים העוסקים בתחום ההייטק. בנוסף, המנטליות הסינית היא שונה באופן מהותי מהמנטליות כאן בישראל, בייחוד בשל האופי המאופק כמו גם המנומס מאוד שיכול ליצור בעבורכם הזמנות להכיר תרבות שונה ומרתקת המשלבת בין מודרניות לבין אלמנט מסורתי מובהק. אי אפשר להתעלם גם מהאפשרות  לנהל את הזמן שלכם בעבודה ללא לחצים כמו שיש כאן בישראל בעקבות המצב הביטחוני והכלכלי הוא אשר הוא בעל משמעות עמוקה מבחינת איכות החיים לעוסקים בתחום תחרותי ומלחיץ ממילא, ובשל כך מדובר בהזדמנות מדהימה אותה אפשר ואף רצוי לקחת בשתי ידיים.

מה חשוב לדעת רגע לפני?

בניגוד למדינות מערביות, מעבר לסין כרוך בלא מעט אתגרים שהבולט שבהם הוא הנושא של מחסום השפה. הכנה מוקדמת באמצעות הרשמה לקורס קריאה וכתיבה בסינית הוא חיוני במסגרת ההליך הזה. באמצעות הצטרפות לשיעורים פרטיים או קורסים ייעודים, ניתן יהיה להפחית את החשש מפני התמודדות עם מחסום השפה. בנוסף, מומלץ להצטרף לקבוצות ברשתות הברתיות שבהם חברים ישראלים שביצעו את המעבר, כל זאת מתוך מטרה להוביל בסופו של דבר ליצירה של מערך המאפשר לכם להתכונן בצורה הטובה ביותר לקראת הפרק המרגש בחייכם.

לסיכום

עוסקים בתחום ההייטק ושוקלים לגבי מעבר לסין? מדובר בהזדמנות מצוינת בעבורכם לקדם את עצמכם ואת הרקורד המקצועי, כל זאת באמצעות ליווי מקצועי הניתן על ידי חברה המתמחה בתחום של הוצאת ויזת עבודה לסין כמו למשל פליי ג'וב המלווה אתכם לכל אורך הדרך, החל משלב הגשת הבקשה ועד איתור של מעסיק, כל זאת מתוך מטרה להוביל בסופו של דבר להגשמת חלום בדמות מעבר לשוק ההייטק המשגשג והחזק בסין.