ווטסאפ היא כידוע אפליקציה פופולארית מאוד ורבים משתמשים בה, כולל למטרות עסקיות. כיום על רקע משבר הקורונה, בוודאי ברור מדוע היקפי השימוש בה פשוט מדהימים. התכונות שכלולות בתוכנת תקשורת זו ועדכונים משמעותיים עבורן, יכולים לעשות הבדל גדול, בתועלת שמפיקים ממנה. אז מה חדש ומה התחדש לאחרונה בווטסאפ?
עידוד לקוחות ליצור קשר
אחד החידושים שיהיו משמעותיים בוודאי לעסקים, הוא שימוש ב-QR code לשם התחלת שיחה עם עסקים דרך ווטסאפ, במסגרת WhatsApp Business API. חידוש זה, חוסך ללקוח את הצורך להשתמש במספר טלפון של העסק בכדי ליזום שיחה ובכך הוא מקל על הלקוח ומקל על העסק להשיג לקוחות חדשים. הקוד יכול להיות מודפס ומוצג ללקוחות במגוון דרכים. למשל על חלונות הראווה של העסק או על המוצרים.
שיפור לקטלוגים
catalogs בווטסאפ, מסייעים לעסקים להציג בפני לקוחות את מוצריהם ושירותיהם. ניתן להגדיר בהם עד 500 מוצרים או שירותים, עם מידע שימושי ללקוח דוגמת מחיר וכן קישור לאתר החברה, לקבלת מידע נוסף (או רכישה). חידוש חשוב בנושא זה, הוא שווטסאפ מאפשרת כעת לשתף קישורים אל הקטלוגים או לדף המידע על מוצר ספציפי, דרך אתרים, רשתות חברתיות ועוד.
שיפורים לשיחות הוידאו
ווטסאפ הציגה דרך קלה יותר, להגדיל הצגת משתתף ספציפי בשיחת וידאו – ללחוץ על החלונית שלו ולהחזיק. בסופו של דבר, ככל שיש יותר משתתפים בשיחות וידאו, כך התצוגה המשותפת של הוידאו מהם הופכת כל חלונית משתתף לקטנה יותר ויותר כפי שקיים גם בשיחות זום. כך שיכולת ההגדלה שימושית מאוד ואין ספק שזה שיפור מבורך, כאשר ניתן להגיע לכך יותר בקלות. כמו כן, ווטסאפ הציגה דרך קלה יותר להתחיל שיחת וידאו, מתוך צ'ט קבוצתי. מה שדרוש לשם כך כעת, הוא פשוט לחיצה על אייקון וידאו.
dark mode
dark mode (שהוצג בתחילת 2020) זמין כעת גם לווטסאפ בגרסת ה-PC וגם לווטסאפ בגרסת WhatsApp web.
מדובר באופן הגדרת התצוגה, שבו הרקע כהה והטקסטים בהירים. כתוצאה מכך, מתקבל חסכון באנרגיה, שמקל על התקני מחשוב ניידים מבחינת אורך חיי הסוללה. ישנן עוד תועלות אפשריות של dark mode, אם כי לגביהן יש גם מחקרים אבל גם ויכוחים לא מעטים: היבטי בריאות העיניים והיבטי קלות הקריאה.
חידושי "קוסמטיקה"
עד כאן, הצגנו כמה חידושים חשובים ושימושיים למדי, הן מבחינה עסקית והן מבחינת שימושיות התוכנה. עם זאת, בווטסאפ יש גם לא מעט תכונות משניות וחביבות, שגם בהן מוצגים מדי פעם שיפורים וחידושים שונים. כדוגמא לכך: החברה הציגה לאחרונה אוספים חדשים של סטיקרים מונפשים, תכונה שרבים מחבבים.
לסיכום
לכל מי שמשתמש בווטסאפ על בסיס קבוע, מומלץ לעקוב אחרי ההתפתחויות לגביה, אשר מתפרסמות מדי פעם במקורות שונים. כמובן, חשוב גם לעדכן אצלכם את התוכנה עצמה.